Winn Scandinavia AB
Winn Scandinavia är Skandinaviens ledande detaljhandelskedja inom ljudutrustning för bil och hem. Bolaget bedriver försäljning i tio fysiska butiker under varumärket BRL, e-handel i Sverige, Norge, Finland, Danmark och utveckling av egna varumärken med försäljning till återförsäljare i Skandinavien samt global export till över 50st länder i världen. Bolagets egna varumärken är idag marknadsledande inom billjud i Skandinavien och har ett globalt avtryck som uppskattas av ljudentusiaster i stora delar av världen. Bolagets ledande varumärken inom billjud är GAS Audio Power, Bass Habit och Auto-Connect. Egna varumärken för hemmaljud med skandinaviskt och globalt avtryck är Dynavoice, System One, Proson. Övriga egna varumärken är LED-belysningsvarumärket, Nizled, dekorbelysningsvarumärket Lightz och bil- och hemmaljudsvarumärket DLS.
Visar siffror från bolagets redovisning. Se koncernredovisning.
Indikatorer
Nyckeltal
2022-12 | 2021-12 | 2020-12 | 2019-12 | 2018-12 | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Vinstmarginal i % | 5,9 | 13,5 | 12,6 | 4,9 | 6,3 | |
Kassalikviditet i % | 62,8 | 47,3 | 72,9 | 66,8 | 56,3 | |
Soliditet i % | 49,1 | 39,5 | 44,3 | 38 | 36,1 | |
Skuldsättningsgrad | 1 | 1,5 | 1,3 | 1,6 | 1,8 | |
Avkastning eget kapital | 22 | 70,6 | 75,6 | 32,9 | 39,5 | |
Avkastning totalt kapital | 10,6 | 25,6 | 30,1 | 10,7 | 12,9 | |
Anställda | 92 | 78 | 70 | 58 | 51 |